subpage_service4

Ett serviceavtal underlättar din vardag, du får full koll på vad servicekostnaden på din bil blir och du betalar av denna månadsvis. Kostnaden för avtalet baseras på din nuvarande mätarställning, årlig körsträcka och de serviceåtgärder som planeras att utföras under avtalstiden. Ett serviceavtal är alltid billigare än att köpa service styckvis. Dessutom avtalar du bort eventuella prishöjningar under avtalstiden vilket också leder till lägre kostnad. Hos oss ingår alltid däckskifte i serviceavtalet.

Till ditt avtal kan du sedan knyta till andra tjänster som exempelvis hjulförvaring.

Hur länge kan jag ha ett Serviceavtal?
Avtalet kan tecknas i 36 eller 24 månader. Avtalet kan därefter förnyas upp till 8 år eller 45 000 mil, det man uppnår först.

Vad behöver jag för att teckna ett Serviceavtal?
För att teckna ett Serviceavtal behöver du ett Nordiska Bil kort eftersom betalning av avtalet sker via det. Detta kan du antingen teckna på plats på någon av våra anläggningar eller så ringer du oss så postar vi en ansökan till dig.

Kan jag åka till vilken verkstad jag vill för service?
Utgångspunkten är att tecknar du ett avtal med oss så ska också servicen utföras av oss men det är självklart möjligt att teckna en tilläggstjänst som gör det möjligt att serva bilen hos någon annan auktoriserad återförsäljare.

Vad händer om jag kör fler eller färre mil än vad jag uppgivit när jag tecknade avtalet?
Om du skulle köra 500 mil mer eller mindre än avtalat, kommer vi att löpande att debitera dig en retroaktiv kostnad, alternativt kreditera dig retroaktivt, för den differens som uppkommer mellan de mil du avtalat och de mil du faktiskt har kört.

När jag säljer min bil, vad händer med Serviceavtalet då?
När du säljer bilen upphör Serviceavtalet att gälla i och med ägarbytet. Du behöver inte kontakta oss utan det sker automatiskt.

Är du intresserad av ett serviceavtal eller vill du veta mer. Prata med din säljare, tekniker eller servicerådgivare så hjälper de dig med det.